Thursday, December 24, 2009

Mahukan KETENANGAN

salam semua.Hari nie da 25 dec 2009.Tak lame lagi 2010 menjelang..urmm kepada semua penganut kristian Selamat Hari Natal diucapkan.Berbalik pd thn baru yg tak lame lg..ap yg ak nak tnm sbgai azam baru ak???azam 2009 pun ad yg tak terlaksa lg..maklumla kita nie manusia yg serba kekurangan.. Allah saje taw ap yg akan terjadi..hmmm bgs gak ad azam sekurang-kurangnya taw apa matlamat hidup daripada orang yang tak der azam/matlamat. (Intro yang tak der kaitan dengan tajuk..hahahha)

Semalam mlm 1 incident yang buat ak SEDIH sangat bercampur GERAM..ini melibatkan masalah peribadi ak yg ak tak mampu nak tanggung sorang2..Bagi mengurangkan tekanan dlm jiwa ak membuatkan keputusan untuk menceritakan masalah ak pada seorang kwn ak walaupun ak br mengenalinya dengan rapat..bkn ermaksud untuk mendedahkan kekurangan atau pun masalah yang ak hadapi tapi perlukan seseorang untuk ak meluahkan..Ak rs terkilan bila org yang sepatutnya ak meluahkan tak der ketika ak inginkan luahkan ..Apa yang ak wat??masalah terlalu byk..bkn setakat masalah peribadi tp masalah di ofis. Aku tak dapat nak control untuk tanggung semua tekanan tu..MELETUP seperti gunung berapi bila tekanan yang melampau2..

Ak mengharap bila aku menceritakan masalah ini..aku dapat kurangkan masalah aku tapi tambah lg masalah aku..ARGGGGhhhh bertambah TENSION aku..hmmmm incident ni melibatkan hubungan aku dgn org aku sayang..tp sejak kebelakangan ni insan tersebut membuatkan ak hilang pertimbangan..hmmm nak cter lebey2 tak perlu kowt..cukup ak luahkan bahawa ak amat tertekan semalam..Mujur hari ini cuti..ak dpt menenangkan fikiran ak dengan waras.

Walaupun hari ini ak rs ringan sikit untuk memikul semua masalah ak..tapi aku amat MAHUKAN KETENANGAN.Biarlah jauh dari semua org..ak mahukan 1 jeritan yang kuat bagi hilangkan semua tekanan yang terkumpul dlm diri ak..Ya Allah bantula hamba mu ini..Berilah ketengan jiwa kepada aku sesungguhnya aku ini hamba yang hina sisiMu..

.:see u to next story:.

No comments:

Post a Comment